Skovtrolden

Solpolitik

Det er særligt vigtigt at beskytte børn i solen, fordi deres krop er under udvikling og fordi forskningen viser, at solskoldninger i barndommen øger risikoen for kræft i huden.

Vi har valgt at dele vores solpolitik op i to:

1. Det forældrene kan forvente af os som personale

2. Det vi forventer af forældrene

Det forældrene kan forvente af os: at der er skygge via solsejl, parasoller og høje træer på legeområderne udenfor at vi smører med solcreme i løbet af dagen at vi har indkøbt solcreme, i en god kvalitet, uden parfume og uden allergener, til børnene. De skal ikke have noget med hjemmefra, med mindre de bruger noget helt specielt. At vi tilbyder stilleaktiviteter i skyggen mens solen står højest. Mellem klokken 12 og 15.

Det vi forventer af forældrene: at de har smurt deres barn ind i solcreme hjemmefra. At børnene har løst tøj og solhat på, og at de har trekvart bukser frem for shorts samt ærmer i t-shirts, så børnene undgår solskoldning på udsatte steder som lår og skuldre. At børnene ikke har solcreme med hjemmefra, med mindre der er tale om et helt særligt produkt.

Tillæg: Det er tilladt for de ansatte, at bære solbriller eller kasket ved høj sol, hvis det gøres med omtanke. Børnene skal eksempelvis kunne få øjenkontakt med personalet ved samtale.

Se mere på https://www.cancer.dk/skole/viden-om-kraeft/kan-man-undgaa-kraeft/skru-…